Chocolicious

Alla inlägg den 1 november 2016

Av Malin - 1 november 2016 18:01

Det finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Å idag är jag beredd att hålla med.

Regnet har sprinklat sig ner ända sedan jag slog upp ögonen, men det är ju knappats något som stoppar mig. Hade två killar som skulle ridas idag, så då var det bara att klä på sig.


Skippade ridbyxorna idag och körde lager på lager med regnbyxor och regnjacka ytterst. Frågar ni mig så är det bara bullshit att det inte går att rida i regnbyxor. Det går utmärkt, även att dressyra. Det är ju magen som håller dig på plats, inte skoningen i ridbyxorna.


Men idag fick det bli uteritt med båda herrarna. Dino först ut och vi red längs vägen idag. Fint underlag i regnet och vi red till elskåpet och tillbaka. Mycket galopp på de mjuka grusväg   arna, vilket gillades av Dino som kändes pigg och glad.


Nero näst ut och vi red runt skolan idag. Fin känsla även där med mycket galopparbete. Gäller att passa på när underlaget är på topp. Snart fryser det på och blir lite hårdare i marken.


Är toppennöjd med mina nya handskar, det ena paret köpte jag på rea, ett par Sealskinz allväderhandskar för ridning. De är helt vattettäta och andas. Lagom varm och med fint grepp, rekommenderas! Användes idag när jag red båda killarna i regn, och jag var torr, lagom varm och hade bra grepp genom hela ridapsset. Å då rider jag med släta, tunna lädertyglar!

Finns att köpa på Horze.se


Fick även ett par handskar av sambon höromdagen. Ett par HV-polo som är fodrade och perfekt nu när det är lite kyligare ute. Var lite skeptiskt till greppet i dessa, men det visade sig vara alldeles förträffligt bra grepp i silikonet. Red både killarna i dessa handskar i söndags, och varm om händerna genom hela passet. Även dessa med förträffligt grepp på släta, tunna lädertyglar.

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards