Chocolicious

Alla inlägg den 22 november 2016

Av Malin - 22 november 2016 20:00

Ja efter att ha jobbat hela helgen, så hade jag helg idag. Dvs ledig från jobbet.

Mös lite med björnarna hemma på morgonen, så lyxigt att kunna göra det!


 


Hade lunchfodring i stallet idag, så jag åkte dit på förmiddagen och började med att hämta in och göra iordning båda mina killar. Lastade och så rullade vi till ridhuset idag.

Dino fick vara först ut och kändes ganska fin idag. Lite piggelin, men kunde ändå fokusera på arbetet. Känns att han blir starkare och orkar bättre nu än tidigare, även om man får rida korta sejourer i varje gångart och sedan en paus i en annan gångart, så musklerna hinner återhämta sig.


Fick sällskap av ett annat ekipage idag, nyttigt för Dino som efter en första titt inte verkade särskilt intresserad utan fokuserade på matte.


När vi var färdigt bytte jag om på Dino och ställde in honom i transporten med hö. Lastade ut Nero istället och Dino ropade och stampade ett par gånger, men så snart jag stängde om honom så var det lugnt.

Nero och jag fortsatte utifrån gårdagens pass med att lösa mycket spänningar. Tycker han kändes fin idag, ffa i galopparbetet så bjöd han på fin känsla och vi kunde jobba mycket med enkla byten.


När Nero var avskrittad så lastade jag in honom till Dino och sen kunde vi rulla hemåt.


När båda hästarna var återbördade i hagen så var det bara resten kvar   

Mocka ur transporten, putsa och plocka undan alla saker. Mocka boxar, mocka hage, fixa vatten, ställa fram höpåsar, blöta kraftfoder och lunchfodra samtliga hästar.

Rätt mör när jag väl rullade hemåt.


Eftermiddagen spenderades i soffan med en fleecepläd, katter och hästtidningar. Lagom kände jag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards