Chocolicious

Alla inlägg den 2 november 2016

Av Malin - 2 november 2016 20:45

Idag var det jobb för min del, och tyvärr sammanföll det med vilken tid Vet.Jenny kunde komma och kolla tänderna och vaccinera Dino. Nu var det flera i stallet som skulle göra samma saker, och Anna var snäll och ställde upp och tog Dino åt mig, så fick vi allt på en gång.


Så dino hade varit lite vass på några ställen där Jenny slipade ner lite, och så visade han tecken till bettöverslitning, så Jenny tyckte vi skulle prova att rida på syntetbett. Blir intressant, jag är inte vidare förtjust i just syntetbett, men nu får vi väl prova iallafall.

Å så är Dino vaccinerad för hästinfluensa, så nu är båda killarna redo för vintern.


Således blev det vilodag för båda killarna idag, vilket inte gjorde så mycket eftersom det var kallt och mörkt när jag väl kom från jobbet. Så det blev lite stallpyssel och borstning innan jag åkte vidare hemåt.


Hade ju bakat lite här hemma, så fick bli mys framför brasan med denna goding...Å Bonde söker fru   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards