Chocolicious

Alla inlägg den 28 november 2016

Av Malin - 28 november 2016 19:54

Hur härligt är det inte att vakna upp till det här...

 


Bagheera sova på mitt nattduksbord och Månse i korgen nedanför. Det värmer i mammhjärtat att vakna med dessa sötnosar. Å så fort jag börjar röra på mig i sängen så skorrar Bagheera djupt ner i halsen och hälsar god morgon! Bästa starten på en måndag!


Rullade direkt till stallet efter frukost, lastade mina två stora pojkar på släpet och så rullade vi till ridhuset.

Dino först ut och nu kändes det att han blivit av med lite energi för idag var han jättetrevlig. Det var mycket spännande i ridhuset med ett annat ekipage som red när vi kom in, och dessutom hade de adventspyntat med en stor gran på läktaren. Å tjejen som red hade musik på, så det fanns mycket som var nytt, men Dino skötte sig idag med den äran. Genomförde ett trevlig arbetspass där vi jobbade med ställning på volt och rakt spår, övergångar skritt-trav-skritt och lite galopparbete på volt. Fin känsla och duktig häst.


Neros tur härnäst och idag fick det bli en ordentlig genomkörare där vi verkligen tog igenom ställningen i både höger och vänster sida tills han verkligen trampade runt i både trav och galopp. Jättejobbigt, men oh vilken fin känsla han bjöd på när det släppte lite. Lossa, lossa, lossa!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards