Chocolicious

Alla inlägg den 20 november 2016

Av Malin - 20 november 2016 16:50

Idag fick båda killarna varsitt pass i skogen. Å idag kom jag ihåg att använda Equilab-appen igen så jag kan bjuda på lite detaljer från dagens pass.

Dino först ut och idag red vi på vägen, red hela vägen upp till Lanhöjden idag då Dino var otroligt laddad och lite spänd efter gårdagens mörkerritt. Så det tog en stund innan han slappnade av och jag kunde känna att han verkligen kom upp över ryggen och frustade ut fjärilarna.


Så här såg dagens Dino-pass ut.

 

En ganska lagom kombination med mest skritt och lite mindre galopp än trav. Dino var iallafall ganska så trött och nöjd när vi kom tillbaka till stallet.


 


Nero och jag red in i skogen bakom stallet och red vildsvinsturen idag. Perfekt underlag att rulla på i både trav och ganska mycket galopp. Nero kändes lite styv i sidorna till att börja med, men mjuknade fint efterhand och vi avslutade med att rida enkla byten på tillbaka vägen, å där kändes han superfin!


Dagens pass i siffror...



 


Även Nero kändes nöjd när vi var tillbaka...


   


Sen var det bara att lunchfodra hästarna, fixa stallet och mocka ur hagen innan jag kunde återvända hemåt.  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards