Chocolicious

Alla inlägg den 6 november 2016

Av Malin - 6 november 2016 20:30

Hej vad det går....

Så var helgen redan förbi och en ny arbetsvecka inleds imorgon. Dagen har varit fulltecknad då jag ägnade förmiddagen åt hemmfix med tvätt och disk samt att jag räknade foderstater till mina killar.

Åkte sedan tillsammans med sambon till stallet för att lunchfodra samtliga hästar, mockade och fixade stallet i samma veva. Rullade sen vidare till mamma och pappa för att hämta ett lass med hö, blev bjudna på lunch i samband med. Sen var det bara att släppa av sambon hemma och köra vidare till stallet för omgång nr två.


Hämtade in Dino för ett dressyrpass på gärdet. Å det var en hejdundrande skojsig uppgift. Förutom att det blåste och yrde snö, vilket de flesta unghästar blir lite busiga av, så var vi ju nu åter i hans sommarhage och det inbjöd till glädjerus.

Så Dino var studsig och gjorde ett par skutt, dock är han ju hela tiden reglerbar, trots att jag satt i dressyrsadeln. Så vi tänkte på framåt och struntade i att skritta runt, bättre att börja trava och göra av med energin på arbete istället. Å det dröjde inte många minuter innan fokus var på arbete och Dino kändes jättefin. Vi skippade dock galoppen idag, behöver ju inte utmana ödet, men vi travade omkring i 20-30 minuter och gjorde övergångar, volter och rakriktade längs med hagen. Så nöjd när vi skrittade av!


 


Nero fick vara näst på tur och även han fick ett pass på gärdet. Nu började dock skymma ganska rejält, så Nero tyckte nog att han såg spöken både här och där i snöyran. Men det är ingen orsak att fjolla omkring, så vi red ihop och la fokus på jobb istället. Nero fick dansa fram i öppna tills han släppte upp ryggen och nöjt frustade ut fjärilarna. Kändes maffig och fin i travarbetet idag. Nero fick även jobba lite med galoppen ochdet märktes att underlaget var lite ojämnt, dock perfekt för travarbete!


När båda killarna var återgäldade till stalle så tog jag in övriga hästar för kvällen och ägnade mig sedan åt att lasta in allt hö som vi hämtade på förmiddagen.

Slitigt? Oh ja, men så skönt när det är klart! 


Den här veckan innehåller lite av varje, mycket blir väderberoende då jag inte har snösulor och inte heller några broddar. Tror inte ens jag har skor med broddhål i, ska kolla detta i em.


Måndag: Dino vila, Nero dressyrpass ridhuset

Tisdag: Sadelkontroll med Rebecka för båda killarna.

Onsdag: Dino dressyr ridhuset, Nero vila

Torsdag: Dino vila, Nero dressyr ridhuset

Fredag: Båda killarna dressyr i ridhuset om inte vädret blir bättre.

Lördag: Samma som  ovan om inte vädret blir bättre.

Söndag: Dino vila, Nero dressyr i ridhuset om inte vädret blir bättre.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards