Chocolicious

Alla inlägg den 23 november 2016

Av Malin - 23 november 2016 14:49

Wihoo...idag hade jag åter ledig förmiddag som spenderades med hästarna.

Var på plats redan vid 7.30 i stallet imorse. Dino fick vara först ut och vi red idag ut på vägen, till elskåpet och tillbaka.

Dino kändes pigg, men inte riktigt så elektrisk som han varit ett par dagar. Skönt!

Idag var det fokus på arbete och Dino bjöd jämnt och fint framåt. Blev blandad kompott med både skritt, trav och galopp idag. Så vi var ganska nöjda när vi skrittade av hemåt.


Av med utrustningen och på med täcket så fick Dino komma ut i hagen med hö.


Tog min an Nero istället, och idag skulle vi faktiskt prova att träna för en ny tränare. Har pratat med en tjej som jag träffat i ridhuset vid ett par tillfällen, och igår frågade hon mig ifall inte jag var intresserad av att vara med dem och träna dressyr. Å det var redan idag, å varför inte?!


Alltid både nytigt och roligt att prova en ny tränare, alla inputs och idéer brukar ge något. Så sagt och gjort, vi var först ut och hade ridtid kl 9.30

Så när Nero var ryktad och påklädd så lastade jag honom och rullade till ridhuset. Red fram i 20 minuter och sen kom tränaren. Efter lite presentation så körde vi igång. Fick många bra tips idag tycker jag och Nero kändes stundtals väldigt fin. Alltid roligt med nya inputs kring hur man kan tackla problem och komma till resultat. Fick mycket beröm för Nero som skötte sig fint idag.


Tillbaka i stallet så var det bara att släppa Nero i hagen och sen köra ett nytt race med mocka ur transporten, plocka undan och smörja utrustning, mocka, fixa mat, vatten och slutligen lunchfodra övriga hästar.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards