Chocolicious

Alla inlägg den 9 november 2016

Av Malin - 9 november 2016 21:30

Ännu en lång dag, med snö!

Jobbade till 17-tiden och åkte direkt till stallet. Skyndade mig att mocka till Nero och tog sedan in båda killarna så Dino fick stå på gången medan jag mockade åt honom. Idag hade de snöstyltor båda killarna, suck, det är bara att gilla läget. Har inte hovis bokad förrens 12/12 så ska det fortsätta med detta väder får jag väl skapa egna snösulor.


När jag hade mockat åt Dino fick båda killarna äta mellis medan jag fixade med foder och vatten.


Idag hade Nero vilodag, och Dino fick ytterligare ett pass i ridhuset idag. Det är nyttigt med mängdträning gällande resorna för hans del. Han är snart lika resvan som Nero.

Så jag gjorde iordning Dino med sadel och hela baletten i stallet idag, satte på ett täcke och lastade sedan honom. Vi rullade iväg mot ridhuset och idag var det extra spännande då jag skulle vara där samtidigt som det pågick lektioner.

På plats så lastade jag ur och så knatade vi in.


Dino fick nog en smärre chock när vi kom in i ridhuset. Det var precis byte av kejtionsgrupp så det var massor med folk, föräldrar och barn som klampade på läktaren, slog i dörrar och  var lite överallt. Hade fullt sjå att se till att ingen hamnade bakom Dino, för även om han är snäll och aldrig har gjort något, så vill jag knappast riskera att något händer oavsiktligt.


Efter en stund verkade dock merparten av föräldrar och övriga åskådare troppa av för att åka hemåt och det blev lite lugnare. Skrittade fram för hand ett par varv innan jag hoppade upp. Hade bara skrittat något varv så var det nya happenings på gång.

Först kom det in en ung tjej som klampade upp på läktaren och grejade omkring, mycket spännande om ni frågar Dino som var lite spänd och ville kika. Lagom tills hon satte sig ner så kom nästa barn in, och även hon klampade först upp på läktaren, sen ner igen och började skaka på massa plaststolar för att få loss en. Dino skuttade till och spanade storögt. Han är ju snäll och väldigt okomplicerad som inte gör mer än så. Sen sa iallfall ridläraren ifrån att det fick vara tyst på läktaren och vi kunde börja trava.


Hade väl travat ett varv så anländer mamman till ovanstånde barn för att hämta. Å mamman, som bevisligen inte var hästvan, tar upp en typ IKEA-påse och skakar till med snärt, ni vet så det låter rätt högt, å det gör hon bakom sargen så Dino inte ser vad som låter helt plötsligt, ja då blev det ett nytt skutt innan de äntligen avlägsnade sig med dunder och brak och avslutade med att slänga igen dörren. Miljöträning deluxe för Dino iallafall.


Många guldstjärnor till lilleman som dock inte gör mer än att hoppa till och tittar efter vad som händer. För i samma stund som de avlägsnat sig, ja dåc gick han fram med full fokus på ridningen och inte ett dugg skyggig eller ofokuserade där det tidigare varit så mycket oljud.

Så vi både skrittade, travade och galopperade. Jobbade mycket med övergånger för att stärka fokus och han kändes väldigt fin. När vi ridit klart så klädde vi på oss igen, lastade och åkte hemåt.


Min stjärna   


    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards