Chocolicious

Alla inlägg den 26 november 2016

Av Malin - 26 november 2016 18:45

Uppe med tuppen imorse, eller nja lite sovmorgon fick det bli!

Startade med tårtbak så snart jag stigit upp, lillsyster som fyllt år och ska ha födelsedagsmiddag ikväll, och ni kan ju gissa vem som ska baka tårtan   

Så in med tårtbottnar på gräddning, göra chokladkrämen och fixa med hallonen. Även en snabbis ner på stan för att handla föödelsedagspresent till syster. Samtidigt ägnade sig sambon åt att städa hemma och jag satte upp adventsljusstakarna. Blir så fint och mysigt!


Efter god lunch med pannkakor så rullade jag till stallet. Idag väntade uteritt med båda killarna i det härliga vädret. Dino först ut, pigg som en mört och med lite spöktendenser. Men han skötte sig på det stora hela bra och verkade ganska nöjd när vi skrittade hemåt. Vid red till elskåpet och tillbaka idag, ett lagom uppvärmande pass.


Nero myser i solskenet...

 


Nero näst på tur. Även han kändes piggelin idag och vi red runt skolan. Det skymde på ganska så fort, men med lite tempo så hann vi runt med god marginal. Mockade och fixade stallet, släppte in samtliga hästar och skyndade mig sedan hemåt.

Bara att duscha och garnera tårtan innan jag och sambon begav oss till syrran på födelsedagsmiddag!


Tårtan....mums!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards