Chocolicious

Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Malin - 2 oktober 2016 20:30

Så nära, såå nära....!


Ibland känns det väldigt mycket stolpe ut.

Nero och jag åkte själva på tävlingen idag och han kändes så himla fin på framridningen. Skrittade fram länge och arbetade oss metodiskt igenom alla rörelser och i samtliga gångarter. Var noga med att skrittpausa då underlaget var ganska sugande och tung, å jag ville ju inte rida honom för trött.

Kommer ner till tävlingsbanan och Nero känns tyvärr otroligt seg. Jag fick driva så jag hade kramp i ljumskarna innan vi var färdiga. Å när hästen inte har någon bjudning, då är det svårt att få ett ordentligt stöd i fram, för då stannar han. Gjorde ett program där vår egentligen enda stora miss var att han bangade en galoppfattning från skritt, och travade iväg ett par steg. Blev en trea i protokollet, och där missade vi kvalet.

Red ihop 61,38% på dagens ritt.


Snygga knoppar...

 

Mattes stjärna i transporten...

 

Å tillbaka i hagen, lockig som en pudel i manen, helt slut men oändligt nöjd i sitt nya täcke och med en hel hög med hö att mumsa från...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards