Chocolicious

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Malin - 23 oktober 2016 19:17

Så var helgens sist dag här och jag njöt av lite sovmorgon imorse. Riktigt ruggit väder även idag, och det känns knappast inbjudande att ge sig ut.

Åkte till stallet vid lunch för att ge Nero sin lunch inomhus. Tog med mig båda killarnar in och Nero hade ätit upp all mat inatt och imorse iaf, känns bra. Men han såg stel och hängig ut även idag.

Temp 38,3 idag och fortsatt svårt att nå ner till marken, så det får bli fortsatt hö i nät för hans del.


Dino och jag tog idag en tur till ridhuset i det underbara vädret.

Åkte idag till Rosensjö för att vidga våra vyer. Dino skötte lastningen fint och var även en fröjd att göra iordning trots regn och stormvindar. När allt var påklätt gick vi in i ridhuset där vi idag hade sällis av två ponnisar med tillhörande ryttare. Mycket att ta in för Dino med helt nytt ridhus och allt som hände där inne. Men han är sannerligen helt makalös. Vi skrittade runt ett par varv för hand så han fick ta in allt nytt. Det är ju hel sarg med en kortsida med läktare och lite möblemang. Å uppe på ena sargen låg det vita dressyrstaket, och det fanns även två dressyrstaket utställda som avdelare i ridhuset. Inget att bry sig om ifall ni frågar Dino.


Så jag hoppade upp och vi skrittade fram. Barnen plockade fram bommar för att ha lite markarbete, men höll sig på ena halvan och vi kunde således utnyttja den andra. Så vi skrittade, ravade och galopperade med fin bjudning och bra fokus på mig. Så stolt över min fina kille som sköter sig så himla bra. När vi närmade oss slutet kom det in ytterligare ett ekipage för att rida, men inte brydde sig Dino om det.


Fick många positiva kommentarar om min lilla plutt. Han var både vacker, läcker och väldigt trevlig och väluppfostrad med en aura av nyfikenhet omkring sig. Å det är väl Dino i ett nötskal. Han reagerar alltid med nyfikenhet och ska gå fram och undersöka allt nytt. Härlig inställning tycker jag, å tydligen även andra.

Så när vi var klara så gick vi ut och klädde av oss utrustningen och på med täcket igen. Sen lastade jag min plutt och så rullade vi tillbaka till stallet.


Mycket spännande att spana på när man är på ett helt nytt ställe...

 


Så idag var således tredje gången jag lastade och åkte till ridhus med Dino. Han har nu varit i två olika ridhus dit jag åkt med honom helt själv, och han uppför sig som en dröm!

Nog är han min drömhäst....


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards