Chocolicious

Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av Malin - 6 oktober 2016 22:00

Hur mycket olika aktiviteter hinner man peta in på en dag? Ja jag är lite av en expert så idag var det sannerligen många. Gick upp vid 7-tiden imorse och satte en matbrödsdeg direkt efter frukost. Medan den stod på jäsning var jag ute och röjde i trädgården. In för att baka ut och grädda mina enedalsbröd. 

 

Blev 40 st fina bröd. 

Direkt till stallet där jag mockade och fixade mat och vatten till killarna. Hämtade sedan in Dino som idag hade uteritt på planeringen. Vi red våren vanliga vända och Dino var pigg och lite på tårna över alla fåglar även idag. Vi skrittade, travade och galopperade längs vägen. Tycker han börjat få upp kondisen med bättre tryck och rytm som följd. 

 

Snyggt matchande i höstsolen. 


Efter Dino var det Neros tur och idag hade dressyrpass på ridbanan inbokat. Å Nero var magiskt fin för tredje dagen i rad. Red på hacket även idag och Nero kändes så himla nöjd. Lätt och fin i fronten och jättefint gensvar bara för säte och ben. Såå nöjd! 

Fokus idag låg som vanligt på öppna, sluta, övergångar och enkla byten i galoppen. Stärka och gymnastisera. 

Lunchade mina killar innan jag åkte hemåt. 


Bjöd pappa på lunch, hembakt bröd och hemgjord potatis- och purjolökssoppa. Mums!


Sen stod skytte på agendan. Till skjutbanan tillsammans med pappa och sambon...

   

Skjutning gick fint och på vägen hem rullade vi förbi stallet igen då jag hade insläpp av samtliga hästar. 

Himlen bjöd på en magisk uppvisning medan vi hämtade in hästarna. 

   

När hästarna var inne med mellis så skyndade vi oss hemåt. Ombyte och en snabb tur in till Örebro. De stängde kl 20.00 och vi var inne 19.40 Men vi hann till de två affärerna vi skulle och på hemvägen köpte vi med oss pizza från Lanna Lodge. Vi som aldrig äter pizza förutom när vi är utomlands. Satt i bilen på vägen hem och kom fram till att vi nog inte köpt hem det så länge som vi bott i huset, å det är 9år nu 😁


Nåväl, nån gång ska väl vara den första. 

Nu väntar soffan och en repris på gårdagens Bonde söker fru, då jag jobbade igår kväll och missade det. Sen sängen...





Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards