Chocolicious

Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av Malin - 17 oktober 2016 17:19

Äntligen en ledig sekund....eller ja egentligen inte. Skulle haft hovis idag på förmiddagen, men han messade igår och bad om att få byta tills imorgon istället, å då hade jag ju plötsligt lite tid på förmiddagen idag till att leta fram klippmaskinen.

Pållisarna är ganska så luddiga vid det här laget, men tiden att klippa har inte riktigt funnits där.


Så idag fick de vara kvar inne och jag började med Nero. Hans man har växt i en hysterisk fart och idag kunde jag till och med göra en spansk fläta istället för tofsar när jag skulle ha undan manen.


Det var ju några år sedan han senast hade en liknande så det var nästan lite roligt att få fläta honom. Han får ju en väldigt snygg hals i allafall...


Jaja, när flätan var förevigad så startade vi klippmaskinen och körde igång. Nero är rutinerad och stod snällt och halvsov medan jag körde på. Invigde även min nya lilla trimmer som jag köpte för att använda till ben och huvud. Å den gillade Nero skarpt. Jag klippte hela benen utan att han blinkade, inklusive hela huvudet och öronen. Så det var en investering för det brukar alltid bli lite diskussioner kring ovanstående delar annars.


När Nero var färdig fick han återvända in i boxen med lite hö och jag tog ut Dino istället.

Han har aldrig blivit klippt, utan dags "se och lär" när jag klippte Nero var första kontakten med denna underliga tingest.


Men som den stjärna han är så stod han som ett ljus och tuggade glatt på de godisar jag erbjöd bortemellan åt. Så mer lättklippt häst får man leta efter. Helklippte kroppen men lämnade kvar ben och huvud på Dino denna gång. Men jag hade nog kunnat klippt allt utan problem, för han brydde sig öht inte. Stjärnan!


Mycket ull blir det... 


 

Två nyklippta killar som väntar på att få komma ut...

 


När klippningen var klar fick jag rota fram säsongens täcken och klä på killarna som sedan nöjda och glada fick återvända ut i hagen medan jag ägnade mig åt att mocka och fixa maten.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards