Chocolicious

Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av Malin - 18 oktober 2016 22:00

Ja idag blev återigen en sådan där maxad dag där mycket ska hinnas med.

Hade kurs med jobbet idag och var i Örebro från 07.30-16.00 Direkt från jobbet till stallet där jag mockade i ett rasande tempo och hämtade sedan in mina hästar. Nero fick komma in i boxen och Dino på gången. Planen var att hinna rida Dino innan Daniel kom för att sko. Så på med prylarna och ut på ridbanan. Dino skötte sig fint utan päls, ingen skillnad mot med. Fick jobba ett pass med mycket övergångar skritt, trav nedsuttet och en del galopp på volt och rakt spår. Bjöd även idag på en väldigt trevlig känsla och vi återvände nöjda till stallet.


Dino in i boxen och jag hämtade in övriga hästar för kvällen. När samtliga fått mellis och nöjda mumsade i sina boxar så fick Nero komma ut på gången. Gjorde iording även honom och var redo för ridbanan lagom tills Daniel anlände. Så Dino fick klara andra skoningen i sitt liv själv med Daniel, var ju dock inte många meter bort och sa till Daniel att han fick hojta om det inte gick. Men Dino skötte sig med bravur och det hade gått helt okomplicerat att sko honom. Älskar den hästen!


Nero och jag red ett pass på ridbanan idag. Han kändes oxå fin och bjöd på en rund och fin känsla i travarbetet. I galoppen gick han väldigt fin inledningsvis, men sen var det plötsligt något vilt djur som han skönjade i mörkret och då blev det lite stötigt och ofokuserat. Avslutade dock med en fin känsla.


Kom in lagom tills Daniel gjorde sista hoven på Dino, så jag plockade av Nero grejerna, putsade allt läder och sen bytte vi häst på gången.

Medan Daniel skodde Nero så ägnade jag mig åt att fixa höpåsar och gjorde mathinkar för en tid framöver. Alltid skönt när man kan vara effektiv och hinna mycket.


Så klockan var 20.40 innan jag äntligen kunde rulla in hemma. Gulliga sambon hade fixat maten så det var bara att glida ner bakom dukat bord. Guld värt!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards