Chocolicious

Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Malin - 27 oktober 2016 16:40

Banne mig om det inte stämmer...  


Efter regn, regn och regn så visade sig äntligen solen idag och jag kunde njuta av underbart ridväder med båda mina killar.


Dino först ut med ytterligare en uteritt. Red ett kortare pass idag, men med lite mer puls. Dvs vi höll ett högre tempo för att bättra på flåset lite. Dino skötte sig bra och visade fin bjudning i både trav och galopp. Det är en häftig känsla att dundra fram i galopp på Dinos rygg. Han är så stor och rör sig så stort att det känns som att flyga.

 


När Dino var avskrittad så fick det bli hästbyte och jag hämtade in Nero istället.

Idag fick det bli turen runt skolan i ett ganska lugnt tempo. Mycket skritt och idag vävde vi dessutom inte lite mer travarbete längs vissa partier. Nero kändes ganska så stel i nacke och bog, så mycket töjande övningar och en del öppna för att stretcha isär bogen. Mjuknade allt eftersom och verkade ganska nöjd när vi skrittade hemåt.

 


När Nero var avklädd och påklädd i täcket fick han återvända ut till brorsan.

De är så snygga i sina matchande täcken    


   


Hemma verkade Månse nästan lika nöjd över den roliga pappkartongen som gårdagens prylar anlände i, som själva prylarna...bus in box!

 

Nu väntar jobbhelg för min del, inleds redan ikväll och avslutas på söndag. Däremellan ska hästarna motioneras, höpåsar och mathinkar göras och boxarna mockas...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards