Chocolicious

Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Malin - 7 oktober 2016 22:30

Fredag innebär för de allra flesta en nedtrappning mot ledig helg, för min del är det upptrappning inför jobbhelg, och dessutom extra mycket att göra eftersom jag jobbar hela helgen, och älgjakten drar igång på måndag morgon. Så allt måste vara fix och färdigt.


Så det ar tidigt upp imorse och iväg till stallet. Mockade, fixade mat och vatten och gjorde sedan höpåsar och mathinkar för 10 dagar framåt, så jag slipper fixa med sådana saker under veckan.


 


När allt var fix och färdigt hämtade jag in Dino som idag spelade Allan i blåsvädret. Det var mycket blåst under hovarna och jag sa till på skarpen ett par gånger innan han uppfattade budskapet och höll sig på mattan. Uteritt även idag och eftersom han visat att det fanns mycket energi idag så fick det bli den lite längre turen och idag med mycket fokus på galopp. Har alltid varit min melodi, att om hästarna är på tårna, ja då får dom helt enkelt jobba bort energin. Å det gjorde vi idag.

Dino fick rulla på i en frisk galopp längs vägen i båda varven. Skötte sig väldigt bra och mycket nyttigt för kondisen. Så det var en ganska så trött och avrastad kille som skrittade hemåt på långa tyglar.


Nero näst ut och även idag dressyrpass på hacket på ridbanan. Å för fjärde dagen i rad så bjuder han på magi. Vilken härlig känsla!

Han känns luftig, bärig och bara så nöjd utan bett i munnen. Skit att man inte får tävla på bettlöst. Här märken man verkligen att jag rider för sätet och skäneklarna, för han går ännu bättre när han slipper ha bett i munnen som han störs av. Inga problem att rida öppna, sluta, skänkelvikningar, bakdelsvändningar osv.


Bjuder på en favoritbild från hösten 2013....åren går så fort!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards