Chocolicious

Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Malin - 15 oktober 2016 21:15

Så var älgjakten avslutad för 2016, ja förutom att vi har kvar att stycka och paketera köttet på söndag, men iallafall.

Hade morgonfodring och utsläpp i stallet idag, så det blev iallafall ingen sovmorgon för min del.

Var på plats vid 07 och gav hästarna frukost. Ägnade mig sedan åt att göra höpåsar medan hästarna smaskade frukosten.


När alla ätit klart så släppte jag ut övriga hästar och tog sedan ut Dino på gången. En ordentlig rykt och så klädde vi på oss ordentligt i det kyliga vädret. Fick bli ridbanan för vår del idag, då Dino vilat i fem dagar så är det svårt att veta hur piggelin han är.


Å han var pigg, men duktigt pigg. Dvs han jobbade på framåt med god bjudning och fin känsla, men utan att bli springig eller ofokuserad. Fick bli ett basic pass i skritt, trav och galopp vilket han gjorde med bravur.


Snyggaste killen...

 


Dino fick komma ut i hagen och jag tog mig an en rastlös Nero. För vår del fick det bli en uteritt. Fick bli en tur runt skolan idag då det fortfarande pågår älgjakt i området och när vi var på väg ut längs vägen kom det en älg med hund efter sig, så då är det bäst att hålla sig därifrån.

Nero var pigg, men skötte sig fint trots det. Han verkade glad och nöjd över att få komma ut och röra lite på sig trots att det blåste ganska så kallt.


 

När båda herrarna var motionerade fixade jag stallet och åkte sedan hemåt för en snabb dusch.

Iväg till Örebro för födelsedagslunch och lite shopping. Så var den lördagen till ända...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards