Chocolicious

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Malin - 1 november 2012 21:30

Lång dag på jobbet och till min stora lycka hittar jag en SUPER smutsig häst när jag kommer till stallet. Trots täcke har han verkligen lyckats rulla och busa sig till lera överallt, utom möjligtvis på ryggen, där täcket legat. Så vi började med 40 minuters borstning och ett besök i spolspiltan innan vi ens var i närheten av att kunna rida.


Slutligen var vi på väg ner till ridhuset där ridskolans lektion var igång på ena halvan, och det var ett annat ekipage igång på den andra sidan. Nero uppför sig verkligen exemplariskt och blir inte det minsta stressad eller orolig när vi står i gången in till manegen och det pågår lektioner, tider privatryttare och springer folk omkring oss, han står så snällt still medan jag plockar av fleecetäcket och hänger upp jackan.


Fick återigen höra av en annan av ridskolans personal vilken trevlig häst med toppenlynne jag har. Känns kul att höra! Många tycker det är svårt att tro på att han bara är tre år, eftersom han är så cool och väluppfostrad.


Sagt och gjort, in på banan och så hoppade jag upp. Vi skrittade igång samtidigt som en annan tjej red runt på en mindre väluppfostrad häst, den krumbuktade och bockade en del. Nero var väldigt fundersam på vad den hästen höll på med, men han blir inte rädd eller orolig, utan han kikar bara. Sen kom Karin in med Bäbis, så då blev det ännu mer att kika på, när vi var tre ekipage som alla red på samma halva, å så ridskoleekipage på andra halvan av manegen.


Passet idag blev lite ryckigt initialt eftersom Nero blev trött av att bara titta på allt som hände runt omkring. Så inledningen idag blev det mycket skrittpauser och övergångar tills Nero kom igång och kunde fokusera mer på mig. Då gick han dock riktigt trevligt. Känns så roligt att han hittat såväl bättre form och takt i trav och galopp. Å ffa i galoppen har han verkligen hittat en helt annat bärighet och söker sig självmant neråt jämfört med tidigare, då han blev mer hög och spänd, med känslan av att bakdelen var på ett ställe och framdelen på ett annat.


Hade sambon med mig idag som fotade oss, så vi bjuder på en riktigt bildbomb, som kompensation för att det var längesedan vi bjöd på lite bilder från ridningen!


 

                                          

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards