Chocolicious

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Malin - 23 november 2012 12:24

Ledig förmiddag innebar stallet på morgonen för min del.

Var där lagom tills Nero avslutat frukosten, så vi borstade och dolade medan övriga hästar gick ut. På med utrustningen och så gick vi ner till utebanan. Underbart väder med solsken och blå himmel   

Gick ett par varv med Nero i skritt innan vi började jobba på volt. Nero kom snabbare till arbete idag, så det märks att han kommer ihåg att det nog inte var så farligt med longering.


Idag gick det riktigt bra och Nero både skrittade och travade i båda varven och vi övade på avsaktningar och igångsättningar vilket gick strålande. Så kul att se när han slappnar av och fokuserar på mig. Duktiga killen. Han tog även ett par egna beslut på att galoppera, men det var inget jag bad, eller brydde mig om, utan han fick väl galoppera ett par varv och sen bröt han av på mitt ptrooande. Har inga krav på honom just nu, utan nu handlar det om att hitta förtroendet och att han ska bli avslappnad i longeringen. Avslutade efter 25 minuters arbete och skrittade runt på banan.


Bilder på stjärnan från idag;


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards