Chocolicious

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Malin - 5 november 2012 21:29

Idag blev en väldans lång dag då jag hade möte i Örebro mellan 14-16, så skulle jag lämna tillbaka jobbets lånebil och sen var jag på väg till stallet. Var inte där förrens 17.30, så idag skippade vi ridningen, blir så fruktansvärt sent annars.

Mockade och fixade maten när jag kom dit, och dagen till ära hade Nero smutsat ner sig väldigt lite.


Så jag plockade ut honom på gången, borstade och pussades lite. Vi tog dock en sväng ner till spolspiltan för att verkligen få bort leran runt kotorna.


Idag har Neros nya hagkompis anlänt. Skutt har ju flyttat till sin matte som pluggar i Linköping, och idag flyttade således Maddes saluhäst Lestr in i den boxen. Nero, som står mitt emot honom kikade nyfiket över boxkanten.


Så imorgon blir det ihopsläpp i hagen, så det blev till att plocka fram benskydd och boots att klä på runt om, allt för att undvika balltramp och andra trampskador ifall det blir livat.


Passade även på att avmaska Nero idag. Mums sa han och slörpade i sig innehållet i sprutan, bjöd på en morot att skölja ner med när vi var klara.


Imorgon bär det av till Ullared för min del, så då har Madde lovat att ta hand om Nero. Så det blev lite att förbereda med extra hö påsar och färdiga mathinkar, men förhoppningsvis ska det gå bra det med!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards