Chocolicious

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Malin - 17 november 2012 18:27

Ja detta underbara fenomen som nu har varit hysteriskt inne under hela hösten, å jag börjar att tröttna nu. Längtar fruktansvärt mycket efter att det ska frysa på och torka upp.

Allt är lerigt, hästarna, hagarna, täckena, mina kläder...ja precis allt.

Å Nero han bara älskar att rulla sig i detta mys...så varje dag är det samma sak. Hämtar in en häst som är lerig på hela huvudet, halsen och i hela manen. Dessutom är benen komplett ingrodda och täcket går det knappt att ana vilken färg det hade innan han gick ut.


Å vad gör man??

Ja men borstar och spolar och borstar lite mer    Å jag har lera i näsan, i hårbotten, i hela ansiktet och i munnen. Det kanstrar så fint när man biter ihop tänderna! Ja det är iaf så att det inte bekommer Nero det minsta varesig att bli spolad med varmt vatten på högtryck, eller att matte river som besatt med borstarna. Det är iaf en stor lycka att stå i ett stall där han alltid kan ha täcke på sig i hagen, och där det finns tillgång till en rejäl spolspilta med varmt vatten och en kraftig spolmekanism. Det underlättar en hel del!


Imorgon har jag morgonfodring och utsläpp på mitt schema...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards