Chocolicious

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Malin - 20 november 2012 20:25

Ja det blev det för min del idag.

Jobbade 7-16 och åkte direkt till stallet efter jobbet. Å döm om min totala lycka när jag hittar en Nero som nog var smutsigare än jag någonsin sett honom. Benen såg ut som om man lagt ett tjockt lager med lerinpackning och huvud, hals och man var en enda lerkocka. Täcket gick inte att känna igen   

Jag började med att mocka och fixa mat istället, orkade inte se eländet!


Men när allt annat är klart, så fanns det ju inget annat val än att hämta ut skitgrisen ur boxen. Å vi vandrade direkt ner till spolspiltan i ridskolestallet.

Å till vår stora lycka så var det stopp i avloppet när jag kom dit, så det var bara att binda upp Nero, ta bort gallret och börja ösa ut lerslammet ur golvbrunnen, hade väl hållit på i 5 minuter när jag känner att det börjar rinna i näsan...tittar ner på golvet och ser att det droppar blod...  

Näsblod....blödde ofta när jag var liten, men har inte blött sista 10 åren, annat än sista dagarna pga förkylningen. Å naturligtvis så börjar det just där och då. Å vad gör man?! Kan ju inte gärna springa iväg för att hämta papper när jag har plockat isär avloppsbrunnen och hästen står där, med risk för att han trampar ner med en hov i hålet och skadar sig. Så jag försökte trycka ihop näsan för att få blödningen att upphöra, lönlöst..det droppade och rann längs hela handen på mig. Som tur var så såg en ponnymamma i stallet vad som hände och sprang och hämtade lite papper till mig. Så jag försökte frenetiskt torka bort blodet och sedan knöla ihop en tuss av pappret och trycka upp i näsan...

Det fungerade inte kan jag säga...blodet rann i en stril ström och fortsatte att droppa, som tur var så kom ridskolepersonalen ut så jag kunde be dem hålla ett öga på Nero, medan jag sprang in på toan och försökte stoppa blodflödet. Det var blod så gott som överallt, på mina kläder, i hela handfatet och i spolspiltan   


Fick efter mycket om och men stopp på flödet med en tuss med papper och kunde återvända ut till Nero, som så duktigt stod still. Stoppet i avloppet hade nu löst sig, så med en hand tryckt över näsan och den andra på spolslangen så spolade vi benen på Nero innan vi återvände upp till stallet.


Skrämde väl livet ur en handfull ridskoleelever när jag for omkring med blodet droppandes      Suck...ja mycket ska man vara med om!


Summa kardemumma så blev Nero borstad och fick sedan återvända in i boxen medan jag fick återvända hemåt för att vårda näsan. Blir nog att böra med sig bomull i fickan ett tag framöver!


Ledig dag imorgon, tänkte försöka baka lite inför stundande födelsedagsfirande   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards