Chocolicious

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Malin - 27 november 2012 13:15

Japp...så kan man sammanfatta min lediga dag!

Hade lite sovmorgon (08.00) och sen myste jag med kissarna en stund på förmiddagen och städade huset. Mindre kul, men välbehövligt! Efter lunch åkte jag förbi stallet och hämtade hoppsadeln och påbörjade färden mot Grums. Är ganska tradigt att åka dit, när man inte har något annat ärande än att lämna in sadeln.


Malin ska flytta på stoppningen så det passar Neros rygg bättre nu när han breddat sig en del och fått lite muskler.

Riktigt skitväder att köra i, konstant snöblandat regn, men jag hade tur iallafall, eftersom det framåt kvällen blev bara snö och modd på vägarna, så hade jag nästan rena vägbanor hela färden.


Kikade runt lite i butiken när jag ändå var där. Provade bla en Lamicell hjälm, har varit lite sugen på en sådan hjälm ett tag, då jag fått för mig att det vore smidigt att bara kunna torka av efter regniga uteritter och snöfall. Samt att den inte blir så solblekt av att ridas i på sommaren. Men uj vad svårt det är. När jag får på mig den ser jag ju inte alls ut som jag brukar göra i min vanliga ridhjälm, utan känslan är att man har en cykelhjälm på huvudet    Nu säger jag inte att jag är särskilt snygg i min vanliga hjälm, men den synen har jag ju vant mig vid, vid det här laget.


 


Köpte iallafall tre par ridstrumpor för 100kr. Snygga färger som matchar mina ridbyxor..perfekt!


Nero hade vilodag och var riktigt blöt när han kom in. Tur att han har täcke i hagen iallafall. Tog en sväng till spolspiltan ovh duschade av benen och tvättade med hibiscrub. Sen borstning och täcke på igen!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards