Chocolicious

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Malin - 18 november 2012 18:57

...eller hur brukar man säga?!

Ja idag var det iallafall tidig morgon för min del då jag hade morgonfodring och utsläpp på min lott.

Gick upp vid 7-tiden och tog bara en skål yoghurt innan jag klädde på mig och begav mig till stallet. Glada morgongnägg från samtliga hästar när jag stiger in genom dörren.

Sen är det bara att ta itu med frukostutdelningen. Började i ena hörnet (hos Nero   , klart mattes plutt får mat först när det är jag som ger morgon) å sen fortsatte jag mig igenom hela stallet. När samtliga hästar förnöjt tuggade på sitt hö tog jag itu med att fixa höpåsar och foderhinkar till Nero. Sen passade jag på att mocka hos Nero när han mumsade hö. är så rofyllt och lugn när alla hästarna tuggar och ingen annan är där.


Lagom tills jag var färdigmockad var det dags att börja klä på pållisarna. 9 hästar i stallet och samtliga ska ha täcke på sig ut, och 7 har även täcke inne på nätterna som ska tas av innan utetäcket läggs på. En häst ska skydd fram och ytterligare en ska ha boots fram. Så när alla var färdigpåklädde var det bara att sätta igång med att släppa ut dem.


Gick fint att släppa ut och alla hästar hamnade i rätt hage med rätt kompisar.


Sen var det bara att sopa stallet och återvände hemåt. Till min stora lycka hade sambon städat nästan hela huset när jag varit borta, så vi tog en mysig andra frukost med varm choklad och äggsmörgås   


Imorgon ska jag försöka ta mig tillbaka till jobbet igen efter att ha vilat upp mig, är inte helt hundra än, men har ju ingen feber längre iaf.

Längtar efter att börja promenera lite med Nero, vill dock att förkylningen ska ge med sig lite mer innan det är dags för det. Känns som en överhängande risk att jag åker på ett bakslag igen annars.


LÄNGTAR....  

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards