Chocolicious

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Malin - 16 november 2012 20:09

Ja det verkar vara receptet på just denna infektion. Efter att ha mått lite bättre igår på dagen, så började jag ju frysa och känna mig tätare i luftvägarna redan igår kväll. Å inatt har jag varit heltäppt i näsan och samtidigt haft så mycket slem i halsen att det hotat att kväva mig. Så det blev inte mycket sömn för min del. Ingen tvekan att jag behöver mer tid för att kurera mig iaf.


Så efter att ha tagit igen en del av nattens förlorade sömn på morgonen idag, så blev det en väldigt lugn förmiddag i soffan, under en pläd med en god bok.

Åkte till stallet efter lunch, väl påpälsad, å höll på att dö av värmeslag istället, var ju 8 grader varmt ute och min kropp, som inte är helt kry kände sig inte tillfreds med alla lager med kläder.

Efter att ha mockat och fixat maten till Nero så hämtade jag in pärlan från hagen och gick ner för att spola av de i vanlig ordning mycket smutsiga benen.


Tillbaka upp till stallet för eftermiddagsmat och sedan tog vi en rejäl rykt inne i boxen. Nero verkar ganska tillfreds med att vila, även om det märks när man leder honoom att han är lite alertare och mer på tårna.

Hade ju hoppats att min förkylning skulle vara på övergång nu, så jag kunde ta en promenad med Nero i helgen, men som jag mår just nu så tror jag att det får vänta ett par dagar till.


Fina Nero-plutten  

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards