Chocolicious

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Malin - 25 november 2012 13:30

Ibland slå Nero verkligen det mesta.

Idag var jag till stallet på morgonen och hämtade ut en morgontrött Nero från boxen. Borstade och klädde på, å så begav vi oss ner till ridhuset för ett longeringspass. Blev lite stirrigt i början, men sen kommer han på att det var ju ok att göra detta, å idag skötte han sig med den äran. Vi både skrittade, travade och galopperade på helt utsläppt lina och Nero frustade och bjöd så fint utan minsta stress. Så kul att se hur nöjd han blir med sig själv när man berömmer honom.


När vi hade jobbat i ca 30 minuter så skrittade jag av honom, å rätt vad det är så stannar han, å som jag tror, böjer sig ner för att klia på benet. Innan jag hinner reagera så har han lagt sig ner och rullar njutningsfullt runt i ridhusunderlaget. Herregud...han såg ut som en mullvad när han kom upp på benen igen. Svettig häst med luddig päls å så fullt med skit på hela hästen!


Ja kunde inte göra annat än skratta åt honom och återvända upp till stallet. Ni kan ju gissa om alla andra stirrade när jag kom med min megaskitiga häst   


Ja Nero verkade iaf nöjd med sig själv och fick återvända ut i hagen med kompisarna.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards