Chocolicious

Alla inlägg den 4 december 2015

Av Malin - 4 december 2015 21:30

Ibland blir det helt enkelt ändrade planer, och ibland blir det till det bättre.

Pga att det körde ihop sig på jobbet så bytte jag dagens 7-16 mot jobb inatt istället. Så jag fick plötsligt dagen fri och förutom viss sovmorgon då jag behövde det inför kvällens nattarbete.

Ägnade dagen åt lite sedvanligt plocka här hemma då vädret verkligen lämnade en del övrigt att önska. Åkte till stallet vid 13.30 för att klippa Nero innan jag hade insläpp av samtliga pållisar. Så efter att ha mockat och fixat stallet så hämtade jag in Nero och gick lös med klippmaskinen.


Snacka om att han var långhårig, var som at klippa en isbjörn. Men bra blir det ju när det är klart. Vi kom dock inte riktigt överens när jag skulle klippa huvudet och Nero bjöd på en fin käftsmäll vilket resulterade i fläskläpp och ett fint sår på insidan av läppen. Dock gick matte vinnande ur striden trots allt då huvudet blev klippt iallafall. Tji den som ger sig.


 

Tog sedan in öveiga hästar och spolade skitiga ben och hängde upp dyngsura täcken på tork.

Direkt från stallet till ICA för att veckohandla med sambon. Sprang ihop med Mariana med make på ICA och fick en trevlig pratstund innan vi fyllde vagnen och återvände hemåt.


Nu nattjobb - imorgon pepparkaksbak!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards