Chocolicious

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Malin - 6 december 2015 21:55

Äntligen träningsdax igen.

Dessvärre fortsätter vädret att visa sig från absolut värsta sidan och när jag vaknade idag hade jag fått ett sms om att hästarna fick vara kvar inne imorse pga stormen. Allting blåser bort.

Så när jag kom till stallet för att lunchfodra så fick samtliga hästar äta lunch inne och så släppte jag ut dom efter de ätit upp så de iallafall fick lite frisk luft och möjlighet att röra lite på sig.

Dino fick låna Neros regntäcke med helhals och verkade ganska nöjd.


Nero slapp utevistelsen och fick istället åka till Botorp för Pelle-träning. Var riktigt skönt att kunna rida inne i ridhuset med bra underlag och fritt från nederbörd och blåst.

Nero kändes lite stark idag och låg på i handen en del. Fick lite hjälp från Pelle kring hur jag kan korrigera honom och visa att det inte är ok. Idag red vi öppna, sluta, skänkelvikningar i trav, lite bakdelsvändningar i skritt och fokus på att korrigera mellan rättvänd och förvänd galopp, samt jobbade med fattningar och avsaktningar.

Mot slutet blev Nero otroligt fin och vi fick massor med beröm av Pelle för att han verkligen bar sig och svingade fint över ryggen. Fick plocka upp honom i tävlingsformen en stund och även där kändes han riktigt trevlig. Pelle kommenterade att vi fick en väldigt fin profil och att han verkligen gillade vad han såg. Det känns väldigt roligt!


Vi kom även överens om att jag ska ta kandaret nästa gång så han får se skillnaden som jag upplever när jag rider Nero på kandaret.

                  

       

Härliga vinterbilder från i februari....oj vad vi längtar efter detta!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards