Chocolicious

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Malin - 8 december 2015 22:00

Japp det fortsatt kalla vädret gav idag fin möjlighet till ett dressyrpass på ridbanan. Var lite fruset underlag, men inte knöggligt eftersom banan var nysladdad innan det frös på. Nero och jag körde ett ganska så basic pass med mycket övergångar, skolor och avstämningar. Tycker jag fick en fin känsla idag och Nero kändes rund och luftig i sprången i galoppen, men utan att bli för på. Ibland har han en tendens att glömma bort att han ska vänta i varje språng på min takt, och då rinner han lätt iväg i sitt eget tempo. Så mycket halvhalter och många övergångar så han är aktivt med på noterna och väntar på mig.


Röjde undan i stallet i vanlig ordning och pussade på Dino i hagen idag. Efter senaste stormen har delar av staketet på ridbanan blåst ner och jag kan således inte släppa honom lös där för då är risken överhängande att han hoppar ut.


Hittade denna bilden från förra året, och det ser ju inte direkt med vinterlikt ut då iallafall, så trots att detta känns som den sämsta inledningen på vinterna på länge, så ser det ganska grönt ut på förra årets bild med.

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards