Chocolicious

Alla inlägg den 7 december 2015

Av Malin - 7 december 2015 22:03

Idag visade vädret hur snabbt det kan slå om. Från sista dagarnas stormvindar och spöegn så sken imorse solen och en klarblå himmel inbjöd verkligen till utomhusaktiviteter.

Var ute med katterna på förmiddagen och dessutom så matade jag en ensam hittekatt som varit på vår gård i över en veckas tid. Den har varit så skydd att jag inte fått kommit nära, men idag lyckades jag locka den till mig med hjälp av mat, och kände att den var riktigt tunn över ryggen. Så ska försöka ta kontakta med något djurhem imorgon och se om det är något ställe som kan ta emot den. Är så otäckt nu när det slår om och blir kallt ute.


Var iväg till Skottlanda kvarn med Anna för att kolla på foder, det dröjer dock tills början av januari innan vi kan beställa hem foder, så fick köpa den gamla sorterns linfrökaka så länge. Den som Dino ratat tidigare, så han får äta den gamla så länge och så får Nero äta den nygamla sorten som han tidigare accepterat iallafall.


Direkt vidare till stallet där jag och Nero körde ett dressyrpass på vägen. Dvs vi körde med dressyrsadeln och kandaret på och passade på att utnyttja de mjuka grusvägarna. Jobbade mycket med övergångar, öppna, sluta och tempoväxlingar. Nero kändes fin och med på noterna idag. Dino fick bli borstad när vi kom tillbaka och verkade ganska nöjd med detta, även om det märks att han längtar ut och springa. Hoppas på lite stabilare väder så vi kan komma ut och röra lite på oss.


Resten av veckan är fullbokad.

Imorgon är det ridning på förmiddagen då jag jobbar kväll. Förhoppningsvis ett dressyrpass på banan imorgon om underlaget är ok.

Onsdag blir vilodag för killarna då jag jobbar 7-15 och sen ska på julbord med jobbet på kvällen.

Torsdag stallet efter jobbet och då får vi se hur väder och underlag är, det får avgöra om vi rider ut eller är på ridbanan.

Fredag är jag ledig och då planerar jag att hämta hö och rida Nero ute eller på banan utifrån vad vi gör på torsdagen. På kvällen ska jag på julbord med familjen på Loka Brunn.

Lördag är det träning för Anna Björkman som jag inte tränat för på säkert snart 10 års tid. Det är Annas tid, men då Jacke inte är riktigt i form, så tar vi den tiden. Blir spännande. Sen jobbar jag 14-22 på lördag kväll.

Söndag jobbar jag 7-16 och då blir det vilodag för Nero.


Hoppas att ni får en fin vecka!


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards