Chocolicious

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Malin - 12 december 2015 22:30

Började dagen i stallet eftersom jag skulle träna för Anna Björkman kl 10.00

Nero hade fått förlängd sovmorgon med sitt utsläppshö inne och var ivrig på att komma ut när jag kom till stallet.

Borstade och klädde på oss rejält eftersom det blivit kallt och fruset under natten. Skrittade iväg i solskenet mot ridhuset och väl på plats värmde vi upp i ytterligare 10 minuter innan Anna kom.


Jag fick börja med att presentera Nero och mig själv. Vi pratade lite om styrkor och svagheter och tränings/tävlingsplanering. Sen fick vi rida igång och Anna fick en möjlighet att checha av oss lite. Fick beröm för att Nero var otroligt mjuk och följsam, vädigt lyhörd och arbetsvillig i en trevlig modell med rörlighet och goda utvecklingsbara gångarter. Jag fick beröm för min fina sits och min goda ridkänsla, vilket naturligtvis är roligt att höra.


Vi fick rida ett pass med lösgörande arbete där vi fick lite tips på vad vi kunde fortsätta jobba med under vintern. Anna tyckte precis som jag att han gör alla övningar upp till MSVC med god teknik, men att det är styrkan som saknas för att riktigt uppnå de poängen som krävs för MSVC. Så hon tyckte det lät som en utmärkt och realistisk plan att rida LA under vårsäsongen, med plan att kunna rida MSVC under hösten om han utvecklas enligt plan. Han är bara 6 år och det är egentligen först nu han kan tillgodogöra sig det riktiga styrkebyggande arbetet.


Vi fick tips om att rida mycket övergångar som är utmärkt styrketräning för hästen, och att jag gärna kan lägga in sidvärts både in i övergången och ur nedsaktningen. Även förvänd galopp är en nyttig styrkebyggande övning. Dessutom gärna ut i snön naturligtvis, om vi nu får någon snö!


Skrittade hem i solskenet och släppte sedan ut Nero. Gjorde klart stallet och glädjande nog verkade Dino gilla blötmaten, så idag utökade jag till lite morgon och kväll. Ska räkna lite på ny foderstat med vetekli till honom.


Väl hemma ägnade jag mig åt att baka med saffran. fick bli en saffranskrans samt saffranskladdkaka....mums!


Älskar den fina färgen och den underbara doften och smaken...


   


Skulle ju egentligen ha jobbat 14-22 idag och 7-16 imorgon, men pga sjukdom på jobbet fick jag hoppa in och jobba natt inatt istället, så jag fick en ledig dag idag, och imorgon sover jag till lunch istället. Passar mig ganska så bra!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards