Chocolicious

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Malin - 5 december 2015 21:45

Sov till lunch efter nattens jobb och vaknade upp till värst skitvädret med stormvindar och spöregn.

Hade lunchfodring i stallet så det var bara att klä på sig och bege sig ut.

Gav samtliga hästar sitt lunchhö och plockade in Nero för en ridtur, han fick vänta med lunchen idag.

På med ordentliga grejor och så skrittade vi iväg. Pga den kraftiga blåsten fick det bli runt skolan även idag, ville inte ge mig ut i skogen med risk för att träffas av flygande träd och dylikt.


Vi fick trots vädret en trevlig tur där vi klarade oss undan värsta regnet och jag upplevde inte blåsten som så besvärande heller. Nero var pigg som en mört men verkade tycka det var ganska så skönt att komma ut och röra på sig. Jobbade med tempoväxlingar och att kunna ändra formen utan att det påverkade takt eller tempo i såväl trav saom galopp. Lossnade allt eftersom.


Tillbaka i stallet fick Nero komma ut med sitt lunchhö, jag mockade och fixade klart stallet innan jag åkte hemåt. Fick dock backa en kilometer då vägen var oframkomlig pga ett stort tröd som ramlat rakt över vägen där vi red bara en stund tidigare. Så efter lite krångel var jag ombytt och vi kunde åka till mamma och pappa för pepparkaksbak.


 


Mumsade i mig en hel del god deg och bakade fina pepparkakor.

Åt tacos och spelade Ticket to ride på kvällen. Härligt med en lugn och trevlig kväll!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards